DNA.Italia 2013

Brand Identity

La vera ricchezza dell'Italia è il suo inestimabile patrimonio culturale e paesaggistico che può divenire, se inteso come sistema da valorizzare, la più grande risorsa economica e sociale italiana. (MISSION) 
Obiettivo di questo progetto è lo sviluppo di un percorso di attività ed eventi che coinvolgano i protagonisti della filiera: aziende, professionisti, privati e Pubblica Amministrazione. (VISION) 
In un contesto storico e culturale in cui il valore delle risorse in nostro possesso non è stato ancora compreso, DNA.italia vuole diventare un saldo punto di riferimento e d'incontro per tutte le realtà che costituiscono la filiera e contribuiscono alla valorizzazione del patrimonio culturale e paesaggistico del Paese. 
Italy's real asset consists in its invaluable cultural and landscape heritage, which, if considered as a system to be developed, can turn into its greatest economic and social resource. (MISSION) 
This project aims to create a pathway of activities and initiatives devoted to the players operating in support of the world of culture: businesses, professionals, public bodies and the public at large. (VISION) 
Against the backdrop of a cultural and historical context in which the importance of the resources at our disposal has not been truly understood, DNA.italia sets out to provide a steady point of reference and a meeting point for all those who work behind the world of culture and contribute to enhancing the cultural and landscape heritage of our country.
Back to Top